Snorkel

Hej-
Hemskt ledsen för den dåliga uppdateringen. Men i måndags förra veckan började jag jobba.
Jobbar 7.30 till 18.30 måndag till fredag, så det är lite svårt att hinna med bloggen. Man ska hem, laga mat, tvätta, träna och sen är det fan dax att nanna kudden. Ja nä det är inte lätt att vara en hårt arbetade kvinna, haha! Nä men det är väl såhär det kommer va resten av livet, om man bor i detta landet. Jobb, jobb, jobb!
Jaja är ledig mellan 9-11 ons, tor o fredag iallafall. Idag va det pojken jag tar hand om, första dag på dagis. Så hans mamma va hemma, doch fick jag precis ett sms där det stod att hon fått köra o hämta honom för att han spytt. Jippi! Tänker fan ta mig en shot innan jag går! Jag fattar inte varför jag ska behöva komma, hon är ju hemma. Ta hand om ditt eget barn för fan! Det skulle fan inte förvåna mig om jag ligger och spyr i helgen. Jag kommer strypa någon om jag blir kass i helgen, jag o Helena ska ju för fan shoppa, hahaha!
Nä jag får väl köra o ta hand om någon annans sjuka barn, suck!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Adjö

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma Hansson

Härligt du fått jobb! Men ja jag håller med, så sjukt de är med människor som faktiskt skaffar barn men inte vill vara med dom! Speciellt om dom är sjuka, då hade jag fan varit hemma och gosat med Theo allt jag kunde! hur gammal är pojken du tar han om? kram

Postat av: Sofie

Ja det är skön att ha något att göra, långa dagar bara. Pojken jag tar hand om är 3,5 och sen väntar dom barn i April. Hon kommer va mammaledig i tre månader och sen tar jag över. Kram

Postat av: Emma Hansson

kommer du passa den lilla lilla då?!? gud så sjukt ändå, så liten ju haha man är inte riktigt van vid nannys här himma ^^ kram

Postat av: Sofie

Ja det kommer jag, jag kommer börja passa den redan när hon fött men hon kommer va hemma oxå. Sen när hon går tillbaka till jobb efter sin mammaledighet är det jag som tar han dom båda. I detta landet är mammaledigheten bara 3 månader, det är därför det är så pass vanligt att man är hemmafru. Många väljer att säga upp sig så dom kan va hemma längre och så hittar dom ett nytt jobb när dom inte vill va hemma längre. Nu förtiden doch med tanke på ekonomin så är det många som måste jobba och då är det bara till att lämna ungen och gå till jobb. En familj jag intervjua med skulle bara va mammaledig i 5 veckor sen va hon tvungen att gå tillbaka till jobb, helt galet! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback