People, I'm baaack!

Nu ar det sa har att jag har fimpat min svenska dator och kopt en ny, dar av inga svenska bokstaver.
Jag har planer pa att se om jag kan hitta ett program som erbjuder bada keyboards, men an har jag inte gjort det. Nu nar det ar sakt sa tanker jag an en gang ta upp bloggadet. Min kara syster Sanna trodde inte pa mig, sa tji fick du :)

Sen mitt sista inlagg i Juni har mycket han. Den 17 Augusti dog min alskade farmor, och det ar inte utan att lamna ett otroligt stort tomrum. Jag vet inte varfor, men tanken pa att min farmor skulle do en dag, har aldrig riktigt fallit mig in. Som vuxen manniska vet man om att dagen en dag kommer, men anda sa kan jag an idag, inte riktigt forsta, att hon inte kommer svara, med sin hesa raspiga rost, om jag ringer henne.

I samband med att min farmor dog, var det dax for familjen att komma och halsa pa.
Den 28 Augusti kom mamma, pappa och Sanna. Fast vi alla gick med sorgen i bakhuvudet lyckades vi ha en underbar tid tillsammans. Just det, dagen efter dom kom, kom aven orkanen Irene. I fyra dagar var vi utan strom. Det va en himla tur vi inte setts pa over ett ar. Efter 10 underbara dagar var det dax for familjen att aka hem. Men efter bara ett par dagar var det min tur att satta mig pa flyget for att flyga till Sverige for farmors begravning. Aven fast jag hellre stannat har och haft farmor i livet, var det skont att fa komma hem.

Dagen farmor dog var jag pa en intervju for ett nytt nanny jobb, som jag fick.
Sa just nu jobbar jag for en jatte kar familj runt hornan med tva barn, en pojke pa 3 ar och en flicka 20 manader. Aven fast det inte ar vad jag vill gora, sa trivs jag valdigt bra, och det ar ett bra jobb sa lange.

Jag ar saker pa att mycket annat hant oxa, men jag orkar inte skriva mer :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okej, sa dagens lage. Det ar fredag, woop woop!
I helgen blir det till att ranna runder och kopa lite julklappar.
Mike har sina finals nu, sa nan hjalp fran honom blir det inte.
Blir oftast bast nar jag gor det sjalv anda.
Ned rakningen till Sverige har borjat nu, 13 dagar! Helt sjukt vad tiden gar.
Innan vi aker ska jag hinna ga ner typ 10 kg, sa jag kan svulla i tva veckor!
Na men helt seriost, jag stallde mig pa vagen for tre veckor sen, och upptackte att jag vagde mer an vad jag nagonsin gjort. Vilket va sjuk angest! Sa just nu ater jag efter iphonens fitness pal, vilket ar en kalori raknare, man scannar in allt man ate,r och sa raknar fitness pal ut hur manga kalorier du kan ata om dagen, for att na din mal vikt typ. Inga konstigheter :)

Na nu ska jag agna min full attention till mitt glas vin.

Bye!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: PAPPIS

Nu kan man följa dig igen, ses snart !!!

Puss.

Postat av: PAPPIS

Äntligen på G.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback