Ellys kamp! *hundrade inlägget*

Mitt hundrade inlägg vill jag tillägna en blogg som jag läser varje dag, det spelar ingen roll vart jag är eller om jag skulle missa en dag, för jag går alltid tillbaka till dagen jag läste sist och fortsätter att läsa. Detta är en blogg full av glädje och sorg. Personen som skriver heter Emelie och hon är mamma till lilla Elly. Elly lider av sjukdomen Epidermolysis Bullosa - junktional (JEB) en hudsjukdom där 90% inte får uppleva sin 1 årsdag.
Elly fyller två år den 24 februari! Detta är en underbar blogg som jag vill tipsa om. Innan jag börja läsa denna bloggen visste jag inget om EB, en sjukdom som är så fruktansvärt att man undrar hur denna söta lilla flicka bara kan fortsätta att kämpa. Förbered er på mycket tårar, men också mycket skratt då Elly verkar ha en otrolig kämparglöd, och ett par rävar bakom örat :)

http://lillaellyskampmotjeb.blogspot.com/

Jag vill även få upp ögonen för sjukdomen JEB då det verkar som att den är otroligt ovanlig.
Tänk om vi hade kunnat hitta ett botemedel mot denna räliga sjukdom, tänk så många barn som hade sluppit lida det första dom gör.

http://en.wikipedia.org/wiki/Epidermolysis_bullosa

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Catarina

Läser denna blogg jag med varje dag och beundrar deras kämpar glöd och hur duktiga det är som håller dessa hemska sår i schack. En fruktansvärd sjukdom som jag inte heller hade hört talas om förrän jag hittade bloggen om lilla Elly.

En sådan tapper lite tjej och en helt otrolig familj.

Postat av: Sveinungmargrethe

Big tnks for interesting and useful site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback