Grattis älskling!

Sorry för sjukt dålig uppdatering men det har varit lite mycket på senaste.
För två veckor sen så kom min kusin och hennes kille och hälsa på, villket va väldigt kul :)
Sen har det varit väldig mycket på jobb, jag har inte trivts så bra men valdet att ge det en chans.
Tvärr så fick jag reda på i Fredags att mamman har sagt upp sig på jobb pga att hon inte fick den mammaledigheten hon begärde. Vilket då innebär att dom inte kan ha mig längre. Samtidigt som jag kände en lättnat så blev jag även förbannad. Att komma o säga det tre dagar innan det tar verkan gjorde mig jävligt stressad. Visst Mike och jag sitter inte i sjön, men ändå. Så igår gjorde jag en ny profil på nanny wedsidan och ska söka lite jobb nu i veckan och hoppas på det bästa. Har även börjat ta tag i min översättning av mina betyg så jag kan få mitt license och faktiskt börja jobba som usk igen. Jaja nog med tråkigheter!

Så dom senaste två veckorna har då min kusin och hennes kille varit här i usa och hälsat på. Alltid super kul när familj kommer och hälsar på, dom är alltid välkommna! Tyvärr så jobba både jag och Mike större delen av tiden dom va här men vi han iallafall med en baseball match i söndags. Det va kallt som fan o Mets förlorade, men jag hade skit kul ändå :) Foto kommer sen, har inte hunnit ladda upp dom på datorn.

En annan sjuk sak som hände i fredags va att när vi kom hem efter att ha hämtat min kusin o hennes kille vid tåget, för dom hade varit inne i ny o kollat runder. När vi kör upp på parkeringen så knackar grannen på sitt fönster o säger att hon behöver hjälp*hon är typ 85* så vi tänkte att det är sägert nåt med att hon ska ha något buret så Mike gick upp och vi börja gå till vår lgh. Efter typ fem minuter kommer Mike så jag frågar vad ville hon, då säger han att han behöver hjälp av min kusins kille för grannens man har trillat o ligger på golvet*vi visste inte ens att hon hade en man* Så dom går upp o hjälper honom. När dom kommer tillbaka så frågar jag hur det va med gubben, då säger Mike att han betede sig jättekonstigt, att han kunde inte prata, och han hade andnöd. Så jag bara amen för helvete då får vi ju ringa ambulansen, tänkte han kanske får en stroke eller nåt liknade. Så jag säger att vi ska gå upp o ta en titt på han, så jag kan får se hur det står till, o kanske kan se om det är något allvarligt. När vi knackar på så är det ingen som öppnar. Vi går hem igen och Mike ringe sin mamma som säger att vill tanten inte inga ambulans kan vi inte tvinga henne. Jag bara jaha men jag vill inte ha på mitt samvete att jag hade kunnat göra något. Så vi bestämmer att där inte är mycket vi kan göra. Så vi sticker och äter för klockan va typ halv åtta o vi va skit hungriga. När vi ätit klart bestämmer vi oss för att köra inom oss o kolla om dom öppnar*vi skulle på bio* När vi svänger in på området ser jag att ambulansen står där, så jag flyger ut ur bilen o springer in i lägenheten för att kunna titta ut genom vårt stora fönster som är mittimot tantens lgh. Då ser vi hur ambulanspersonalen bär ner gubben på en sån bårstol*dom bor på andra våningen* och bär ut han till en bår. Mike va helt hysterisk för han va skit rädd att gubben skulle va död. Men jag såg att han rörde på läpparna o verka ändå va med. Så dom börjar köra ner han till ambulansen. När dom fått in han i ambulansen ser jag att tanten kommer, i morgonrock o sandaler med väskan runt armen. Hon börjar gå mot gatan, alla som sett mina foton här på bloggen vet att vi bor uppe på en backe och att det är en lång nerförsbacke till gatan. Så jag ser henne börja gå ner mot vägen, plötsligt ser jag hur hon börjar stappla o hur hon får lite mycket fart, o helt plötsligt stuper hon som en kägla rakt ner i gräset med huvudet före. Jag som står i fönstret o ser detta bara skriker o flyger ut. Min kusins kille hade stått ute o rökt på baksidan o sett allt så han kom flygandes runt hörnan, o rycker upp tanten. Hon va helt jordig i hela ansiktet, för hon hade bokstavligt talat trillat med ansiktet först. När vi får upp henne känner jag att hon stinker sprit. Helt plötsligt ser jag hur ambulansen börjar köra, så jag springer o fäktar med armarna för glatta livet för att dom ska se mig o stanna, o det gör dom. Ambulanspersonalen va inte glada, men jag sa till dom att hon trillat o stank sprit o att dom fick banne mig ta henne med sig med, så det gjorde dom. Nästa dag stack Mike till gymmet på morgonen, vem står i fönstret o vinkar, jo tanten, ahahaha!
Något jag tycker är riktigt sjukt är att dom inte tog med sig tanten från början, dom måste ha känt lukten på henne, plus at dom tog ju hennes man, då får dom ju för fan ta med henne med.

Jaja detta blev ett väldigt långt inlägg :)
Men  idag ska vi fira min älskling som blir 26 :) Grattis baby!

Ha en fin söndag!

PS. Vi missa bion :( hahaha!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappis

Tur kärringen överlevde!!!!!



Postat av: Sofie

Haha, ja verkligen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback