"It´s a beautiful day"

Asså det lätt bästa med att bo i New Jersey förutom att det är nära till Manhattan är ju vädret.
För fast vi har även vinter här oxå så kommer den inte förren mycket senare. Ta som igår, då va det 17 grader o strålande sol hela dagen. Hur ofta händer det att det är 17 grader o sol i November i Sverige. Never.
Jag stod o titta ut genom fönstret nu för en stund sen o jag tittade på den underbart blåa himlen o dom otroligt vackra träden med sina röda löv. O jag kände mig alldelles varm inombords. Tänk vad lite sol kan göra. Tänk vad beroende man är av att få lite sol. Jaja skit snön kommer hit oxå o det är bara en tidsfråga, ibland önskar jag att jag flyttat till Florida i stället. Jag har försökt att få Mike till att vilja flytta dit men icke, jag menar why not?! Hans mormor o morfar bor där o även hans aunt and uncle. Så vi hade ju kunnat flytta dit me, men näääää han måste va nära mammis o pappis, MES! Nä men han måste va nära the city för att kunna göra det han gör. Men en dag, då SKA jag flytta till Florida. För er som inte varit i Florida så är det the most magical place on earth. Nä nu överdriver jag en aning, det är fuktigt o fruktansvärt varmt. Du riskerar att bli uppäten av en alligator vart du än går, o ormar o spindlar kryllar där av, giftiga sådana. Men trots allt det så älskar jag Florida o hade gärna bott i värmen 365 dagar om året.

Går va jag o Mike o kolla uggs till mig, har ju aldrig vari super intresserad av uggs men Mike tyckte tvunget att jag skulle ha ett par. Så igår åkte vi till rikemans köpcentret här runt hörnan o kolla uggs. Asså helt sjukt hur ett köpcenter kan va så uppdelat. Vi brukar åka till ett köpcenter vid Mikes föraldrar som har dom vanliga affärerna o sånt o jag tycker mycket om det köpcentert. Men nu när vi flytta så är vi jättenära ett annat köpcenter men som är mer för människor som har en årslön på mycket pengar. Men iallafall så körde vi dit o när vi kommer in på parkeringen så är det typ bara fancy cars o jag bara tänkte herregud vad gör vi här. Hahaha!

Jaja men ni får ha en fortsatt trevlig dag, nu ska jag gå o göra ingenting!
Oh Grattis till alla pappor där ute, framförallt min egen! Älskar dig pappa, puss!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappa

Älskar dig med, vad är uggs?

Postat av: Emma

Och en dag SKA vi fan resa till USA, du anar inte hur sugen jag blir när du berättar om de. fy fan så coolt. de är mitt livs stora dröm att få åka till Miami och florida innan jag dör, med lilla familjen såklart =)

Postat av: Sofie

Pappa- Det är ett par skor :)

Emma- Jag hoppas du kommer dit någongång, mitt favorit ställe i florida är West palm beach. DEt är riktigt nice. Miami är väldigt party party o mycket unga o så, men ändå coolt att få uppleva, o så självklart att bli tatuerad på Miami ink :) Jag kan även rekommender NYC till jul, det är jättefint här då. Det är väl ända gången jag uppskattar att jag bor så nära NYC, på sommaren är det fruktansvärt, haha :) Du får vänta tills din lille knodd vuxit till sig o sen får ni ta en resa hit :)

Postat av: cilla

ja akta dig för alligatorerna, räliga djur det där!!! men florida finns väl kvar så ni kan ta er dit och bo där senare. jag förstår att du vill ha värme året runt men jag hade nog ändå saknat årstidsväxlingarna. jul i 30 gradig värme nja jag vet inte det, lite fel känns det! kram på dig och ha det bäst!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback