6, Min dag

Min dag började som den alltid gör med att jag blir väckt kl 5.30 av Mikes väckarklocka. Puttar till honom och skriker stäng av den. Sen går han upp. Kl 7 blir jag väckt igen och det är dax för mig att köra Mike till tågstationen. När jag sen är hemma igen vid 7.30 brukar jag ta en kopp tea och kanske kolla på en film, men idag va jag så sömnig så jag gick och la mig igen.
Vaknade sedan vid 11 och tänkte när nu få jag banne mig massa mig ur sängen. Så jag gick upp och gjorde mig en kopp chai tea, och så tittade jag på lite tv.
Efter ungefär en timme bestämmde jag mig för att läsa lite i min körkortsbok, måste ju ta det här förbannade körkortet eftersom mitt internattionella gick ut för en månad sen.
 Läste i den tills jag kände att ögonen gick i kors. Bestämde mig sen för att ringa och snacka med Helena en sväng, men hon svarade inte så jag gick in på svtplay och satt igång lucia morgon istället.
Tinade mig ett par lussebullar och njöt.
Tyckte lucia morgon va otroligt vacker i år och jag blev alldeles när Sanne, Shirley och Sonja sjöng. Efter det prövade jag ringa Helena igen och denna gången svarade hon.
Vi snacka ett par timmar och sen hoppa jag in i duschen, när jag sedan kom ut därfrån knacka det på dörren, det va grannen. Tydligen så fungerade inte hennes element på ena sidan av lgh och hon undra om våra fungerade, jag sa jag tror det men jag tänkte det är nog bäst att kolla och dom fungera fan ta mig inte. Elementet i vårt sovrum och i vardagsummet fungera och med tanke på att jag suttit i soffan majoriteten av dagen så är det nog därför jag inte märkt det. 
Så nån timme senare kom våran handyman och fixa dom. 
Strax innan sju körde jag till tågstationen och hämtade upp Mike.
När vi kom hem slängde han sig på tvn för det va fotboll ikväll.
Jag hade frågat han vad han ville ha till middag för jag skulle äta fiskbullar och det vill han ju definitivt inte ha, han svarar bagelbites och fishsticks, ja herregud! Men jag palla inte va ambitiös så han fick den, medans jag njöt av mina fiskbullar.
Efter det bestämde vi oss att vi skulle dekorera granen.
Dom borde fan ha varningstext på både ljus o dekorationer, VARNING FÖR SKILSMÄSSA!!! RISK FÖR MORD PÅ PARTNER!!! Asså för helvete! Jaja utan att gå in på några djupare detaljer så lider min man av både OCD och ADD, villket innebär att minsta lilla projekt kan ta upp till flera timmar.
Jag har då inte tålamodet till hans perfektion och håller på att slå ihjäl han! Det sluta med att jag ryckte ljusen ur händerna på han och gjorde det själv.
Då blev han lite putt, men det som putta han över kanten va att jag sa att jag inte ville ha hans mammas dekorationer i granen.
Det va såhär att Mike och jag har spenderat långa stunder i affären disskuterat vad för typ av dekorationer och färg vi(jag) vill ha i granen.
Efter många om och men kom vi fram till rött, vitt och silver och det är verkligen en stretch för mig. Jag har mycket svårt för att ha en massa färger i min gran.
Men vi kom överens till slut.
Men ja, så när vi va hos hans föräldrar nu här om dagen så hade då hans mamma köpt en jättesöt pynt där det står Our first christmas, och visst den va inte i våran färg men det va okey. Men sen hade hon köpt pynt med guld, och jag är ledsen men jag hatar att blanda guld och silver.
Och när jag då sa detta till han ikväll blev han skit sur, jävla mamma gris!
Så han har då surat hela kvällen, och då blir ju självklart jag oxå på dåligt humör, så våran första julgranspyntning gick ju käpp rätt åt helvete så att säga, jaja bättre lycka nästa år.
Drack lite glögg nu på kvällskvisten oxå, mums mums!
Efter våran granklädnad så veck jag även lite tvätt som jag tvättat under kvällens gång.

Ja detta va min dag, intressant va, hahaha eller inte.
Här kommer lite bilder av vårt juldekorerade vardagsrum.

Nybakade lussebullar, namnam!


Granen innan pyntning.


Min fina julstjärna!


Med glitter som jag älskar :)




Äntligen har vi kuddar i soffan.




Tre julkort hitintills.




Mikes masterpiece, han skulle tvunget göra det själv :)


Så tjusigt!


Bilder på granen kommer i morgon!
Nu ska jag äta lite chips eller ska jag kanske festa till det med ostbågar OHHHH så gott!!
NattiNatt <3

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

Postat av: Sofie

Så länge det inte är efter nyår är det okey att baka lussebullar. Lussebullar är inte bara för lucia längre, dom hör även julen till. Och jag vill även påpeka att detta inlägget skrevs på lucia den 13 men med tanke på tidsskillnaden blev det den 14 på bloggen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback