Genus!

Men tanke på att vi alla får tycka vad vi vill, känner jag att jag bara måste uttrycka mig om detta ämnet!

Igår bloggade en vän till mig om en blogg hon hittat, där mamman i fråga valt att klä sin son i alla sorters kläder. Och i detta specifika inlägg hade hon lagt upp en jättesöt klänning som hon valt att klä sin son i.

Alltså vad är det med denna värld, jag menar inte att pojkar enbart kan kläs i spindelmannen o blått, men en KLÄNNING!!! Seriöst! Jag håller absolut med om att barn ska få vara barn, och att vissa människor tar det för långt när dom gör allt för att sina pojkar ska vara "pojkiga" och att deras flickor ska va så prinsessiga som möjligt. Om man väljer att klä sina barn i alla möjliga färger och mönster är väl en sak, men när man tar det så långt som att klä sin son i klänning tycker jag att man överdriver.

Jag har på senaste tiden läst många genusbloggar, varför vet jag inte för jag blir bara irriterad.
Men något jag märkt är att man kan klä sin son i klänning och man säger att man vill klä sina barn i alla dess kläder. Men varför klär man då inte sin son i både klänning och spindelmannen tröja?

Dom genus bloggar jag läst gör ju bara tvärtom, klär sin son i rosa och sin flicka i blått. För mig är genus att man skippar alla könsbestämda kläder och klär sina barn enbart i unisex. Där är en specifik blogg där mamman har två barn, en flicka och en pojke. Sin flicka klär hon mestadels i unisex kläder, vilket är fullkomligt normalt enligt mig.
Men för att provocera så mycket som möjligt klär hon sin son i hello kitty, rosa och allt möjligt "gulligt" För mig är inte detta genus, för mig är det att provocera och det bara skriker titta på mig, jag vågar klä mitt barn i rosa!

Men som sagt vi alla gör som vi vill med våra barn!

Tack och Adjö!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappis

Nu är jag hemma !!!!!

Postat av: Anonym

Ja mamma sa det :)

Skönt kan jag tänka mig :)

Postat av: Pappis

Ja mycket, slipper sanden och den heta vinden, är som en fön som blåser hela tiden.

Postat av: Anonym

Usch va räligt! Här är väl en 20 grader idag, ganska så lagom :)

Postat av: Emma

Skit bra skrivet Sofie!

Postat av: Anonym

Haha, tack Emma! Du får ha överseende med min stavning :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback