Trött!

Hej, Usch är så jäkla trött. Familjen jag jobbar för har nu haft sin två åring hemma i en månad, åh då tänker ni jaha? Men då ska jag tala för er att det är inte bara att hon varit hemma jag har även haft be bebisen medans mamman springer sina jäkla ärende, oh hon tar bilen med den grejen man sätter ner bebisens bilstol i, så jag sitter här o ugglar med en två åring som bokstavligen klättrar på väggarna o en nyfödd. Tack gode gud att hon börjar camp på måndag. Hon är jätte kär o så men det är inte lätt att underhålla en två åring när man har en till på en månad som vägrar ligga i något förutom din famn! Jaja nu ska jag bada barnet! Ha en underbar midsommar!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Hej svejs!

Tjenixen alla, Sorry för dålig uppdatering, men jag har varit crazy busy!
Jag har även varit på semester förra veckan och kom hem i söndags.
Mike och jag va bjudna på kryssning med hans familj och resten av släkten på mammans sida av familjen.
Förra söndagen flög vi ner till Orlando, Florida och mötte upp med resten av släkten. Vi åkte ner till hamnen och gick på båten, där mötte vi även upp med Mikes morbror med familj och mormorn och morfarn som alla bor nere i Florida. När vi möt upp alla gick vi och åt på båten, sen kl 16 gick vi upp på deck och kollade när båten börja segla iväg.
Detta va min första kryssning så jag visste inte alls vad jag hade och vänta mig, visst visste jag att båten skulle röra sig men på kvällen börja det gunga så jag fick panik och gick o la mig, hahah!
Nästa morgon när jag vaknade hade båten ankrat vid Royal Caribbeans privata ö Cococay som ligger i the Bahamas.

Cococay från båten,

Vår båt Freedom of the seas, fotat från Cococay,

Cococay,

Inte ofta man ser kokosnötter,

Första dagen så vi är fortfarande bleka,

Dagen efter CocoCay var vi på båten hela dagen, villket innebar bada i poolen trodde vi. Men när vi vaknade på tisdagsmorgonen va det skit tråkigt väder så i stället rände vi runt på båten o drack drinkar :)
När vi sedan vaknade på onsdagsmorgonen va vi framme i St. Thomas som är en av USAs jungfru öar och som ligger i Caribbean.
St. Thomas är känt för sina smycken, men eftersom jag inte är någon smyckes människa va jag inte imponerad.
Istället tvinga jag Mike till att åka till Megans bay som är en av världens top 10 stränder.

St. Thomas från båten,

Tyvärr så va det inte nåt jättefint väder denna dagen heller, istället satt vi oss i baren på stranden,

Megans bay,

Thank god, båten är kvar :)

Redo för middag på båten samma kväll,

Dagen där på vaknade vi och vi var framme vid nästa stopp St. Martin.
St. Martin el St. Maartin beroende på villken sida du är på är en av jungfruöarna och halva tillhör Nederländerna och andra halvan tillhör Frankrike. Vi va på den Nederlänska sidan. När vi kom dit bestämde vi oss för att vi skulle åka till en strand som tydligen skulle va populär pga att den ligger precis vid en flygplats och flygplanen landar precis övanför dig.

St. Martin,

Moho beach tror jag den hette,

Vid middagen på kvällen,

När vi lämnade St. Martin på torsdagskvällen begav sig båten tillbaka till Florida. Så fredag och lördag spenderades på båten.

Mikes morbror och hans man,

Vuxen poolen. Som ni ser är bilderna jäkligt suddiga och det är pga luftfuktigheten, den gjorde så linsen imma igen,

Båten hade även en liten strip med affärer. Där hade dom även parader och uppträdande,

Mike och jag på en vinbar på båten. Detta va även sista kvällen,

Over all så hade jag en skön semester och det va underbart att få komma bort.
Men jag får nog säga att hade jag fått bestämma så hade jag nog flugit till en av öarna och stannat där.
Varje kväll gjorde dom handduks djur till oss, dessa va mina favoriter :)

Detta blev ett jättelångt inlägg, men nu vet ni iallafall vart jag varit! :)

Puss <3

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()