50års fest.

Igår va jag och Mike på 50års fest ute på Long Island.
Det va Mikes faster som fyllde år. Och som vanligt när det är hans familj så blir det helt utflippat.
Hans systrar som är av en annan klass så att säga, satt och kasta nötter på varann, så jävla omoget!
Men bortsätt från att hans systrar satt och kasta mat och att hans mamma blev lite grumpy för att jag inte ville dansa, så va det trevligt.
 
Speaking of dancing- Jag fattar inte varför människor inte kan fatta att vi svenskar inte är några salsa dansare.
Jag är ju förfan stel som ett kylskåp, för att jag ska loose up måste jag ha hinkat i mig ett par drinkar för att kunna dansa utan att hålla på att dö av embarassment. Men istället så blir dom lite stötta för att man säger nej.
Igår va Mikes mamma och systrar, som är väldigt duktiga på att dansa, uppe och dansa på festen. Efter en stund så kommer Mikes mamma och säger - Sofie, Sofie! Kom och dansa! Jag tittar på henne med fasa och säger Nej tack! Istället då för att säga Nehe och gå så måste man ju se ut som om man sålt smöret och tappat pengarna. Sen kommer hon en stund senare när vi höll på att städa och säger Sofie dansar inte du, amen NÄÄÄ!
Jaja hon lär väl sig med tiden hon med.

Idag är det iallafall Morsdag här så once again blir det till att dra hem där och uggla.

Just det, Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Bebisen jag ska ta hand om föddes för fyra dagar sen så det är en riktig färsking. Men det ska bli kul, älskar ju bebbar :)

Tog ett foto av min kalender jag har i köket. Köpt på den skandinaviska festen vi går på varje sommar :)
Tyckte bilden va somrig och svensk :)



Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Pappis

Nice picture, jaså du ville inte dansa? hahaha det hade inte jag heller gjort. Puss

Postat av: Sofie

Nä men eller hur! Jag tycker inte om att dansa inför en massa människor! Puss

Postat av: Emma

haha naw stackare, sen gör de bara en mer irriterad när folk inte kan ta nej!! vad hände igår me din blogg? kunde inte se inläggen!! kramar

Postat av: Sofie

Eller hur!

Det va nåt fel med blogg.se jag fatta inte ett smack, teknisk som jag är :)

Igår skicka dom ut ett medelandet att man va tvungen att spara om sina kodmallar, sen fungera det.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback