Snart en vecka!

Hej alla,
Nu har Mike o jag snart bott i våran lgh i en vecka.
Måste säga att man börjar vänja sig vid tanken på att detta är ens hem, det kändes lite konstigt i början o jag tänkte att hur ska detta gå jag vill inte bo här. Men nu efter en vecka så börjar man kunna se sig själv bygga upp ett hem här.
Vi måste fortfarande köpa mycket men allt får ta sin tid, vi får dock snart vår soffa villket är väldigt exciting!
och imorgon ska vi åka till IKEA o köpa våran tv bänk, vi ska även se om vi kan lämna tillbaka våra täcken o byta storlek på dom, för dom vi har nu är alldelses för stora.
Sen börjar det väl bli tid för mig att skaffa mig ett jobb, haha! Mike sa idag när han kom hem o jag servera honom middagen att han börjar gilla det här med att ha mig hemma o att maten står på bordet när han kommer hem, kul!
Visst att det har varit skönt att va hemma, man kan sova hur länge man vill, man svansar runt här om dagarna o glor på tv, o sen är det dax att laga middag o sen kommer han hem vid sju. Jag tycker mycket om att vara själv o jag känner mig aldrig ensam, så det är väl därför jag inte har några större problem med att vara hemma själv hela dagarna. Men att jag skulle va hemma alltid är väl att dra det hela lite för långt, för fast jag tycker det är skönt så hatar jag känslan av att inte bidra med något. Visst har jag gjort saker när jag varit hemma, typ städat, målat fönsterna o sånt men jag vill bidra med pengar, jag gillar inte att leva på någon, just nu har jag mina egna pengar som jag slavat ihopa, men en dag kommer dom ta slut o då kommer jag få leva på Mike o det är inget jag känner att jag vill. Så snart får jag väl palla mig över till närmsta bar o se om dom behöver någon, haha!
Asså jag måste bara påpeka när jag sitter här att våran granne el ja hon som bor ovanför oss måste vara sten döv, hon har sin tv så jävla högt att jag håller på att få frispel på kärringen. Jag sitter nu i vårt sovrum o tittar på tv, o jag har tvn på normal volym o jag kan ändå höra hennes tv, innan fick jag skruva upp för att jag kunde inte höra vad dom sa på min tv för hon hade det så högt. Är det så det är att bo i lgh o det är jag som inte är van el är det bara hon som har det jävligt högt??!! Man vill lixom inte va lide gnällig o säga till, men jag kan ju tycka att man borde fatta att man inte kan feta upp volymen när man bor i lgh!! O sen på morgonen vid åtta när jag kommit tillbaka från att ha lämnat Mike vid tåget brukar jag gå o lägga mig igen, då sätter hon på sig skorna för hon ska väl till jobbet då o börjar gå runt med dom i lgh, o jag kan ju säga som så att när hon går med klacka skor på parketen ovanför mitt sovrum så kan jag höra det jävligt tydligt. Just nu är det okey för jag har inget jobb men tänk om jag börjar jobba natt o vill sova då? Då kommer jag fan säga till, jag menar va fan ta skorna från sovrummet o sätt på dig dom vid dörren innan du går kvinna!!!!!
Jaja nu ska jag återgå till att försöka höra vad som sägs på tvn, o kanske t o m äta lite chips det är ju trots allt fredag o jag har varit duktig hela veckan. Säger ju till Mike hela tiden att han måste va nyttig så då kan ju inte jag sitta o svulla en vardag. Men jajaa!

Ni får ha en bra helg!
Peace out <3

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: cilla

teleslinga???? om hon nu hör dåligt eller vanligt hyfs???

typiskt amerikanare att springa inne med ytterskorna? jag menar det heter ytterskor då står de vid dörren och man TAR AV sig INNEskorna och TAR PÅ sig YTTERskorna!!! man man.....kram och ha det bäst!!

Postat av: Sofie

Vet inte vad hennes problem är, högt har hon det iallafall! Jo, jag tror inte amerikanarna har fattat principen med inne o ytterskor. I denna lgh tar vi av oss skorna! hahaha! Ha det bra du med, kramisar!

Postat av: Laila♥

låter roligt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback