Idag börjar våra...

Idag börjar våra nya liv, hjälp!
Vi behöver banta, hahaha! Nä men Mike behöver gå ner otroligt mycket i vikt och han kan inte göra det själv.
Så som en god fru så får jag svälta med honom, ne men jag måste oxå börja trappa ner på mina dåliga matvanor. Man kan inte äta chips och dricka vin var varannan dag, tyvärr!!
Så igår va jag och Mike i mataffären och handlade en massa grönsaker och tjafs, så nu är det upp till mig att tillaga dessa grönsaker. Så till middag idag blir det ground turkey och brownrice med grönsaker. Ni tänker säkert nu kalkonfärs kan det va något, men det är faktiskt helt okey. Gjorde pannbiffar på det en gång o dom smaka som om jag gjort det med nöttkött. Inget går ju upp mot fläskfärs, men men det är bara att börja vänja sig om fettot här hemma ska bli smal! Jag fuska lite här i morse och åt kardemumma skorpor, men va fan man kan ju inte svällta sig fullkomligt, eller hur?!
Det viktiga för mig iallafall är att jag vänjer mig av vid att äta chips varje kväll och att vi slutar dricka så mycket alkohol. Det har blivit mycket vin och sånt nu under julen och det är väl så hos alla, men det jobbiga är nu när vardagen kommer efter jul och man ska vänja sig av det.
Jaja såg The Craiglist killer igår, trodde den skulle va dörälig så jag satt här o bet på naglarna. Men icke, det va en av dom tråkigaste filmerna jag någonsin sett, varesig det va en true story eller inte!

Nu ska jag hoppa in i duschen!
Adjööö

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

hahaha du e för jävla rolig ^^ "fettot här hemma" hahahaha ja garvar som fan =D

Postat av: Sofie

Hehehe :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback