Bloggtorka på hög nivå..

Vet inte vad jag ska skriva. Hoppas att ni hade en underbar jul och ett gott nytt år.
Har precis bakat scones, så jag sitter här och mumsar med en kopp kaffe.
Sanna har ju varit här i snart två veckor, det har varit kul att ha någon här, dock är hon ju inte världens mest sociala människa och hon vill typ inte göra något mer än att sova, men men.

Sitter här o tjabbar med min man som verkar tro att han är nya dr phil,
Mike har inte gjort många smarta val i sitt liv och han har mage att kalla mig ung och naiv. Vem fan tror han att han är. Jag fråga han precis om han överhuvudtaget kan stava till naiv, jag är mycket men naiv har jag då aldrig varit!
Jag är så jäkla trött på att behöva försvara mitt sätt att reagera precis som att jag gjort fel, det är möjligt att jag kanske hade kunnat göra det bättre om jag inte varit så fruktansvärt envis, men nu är det som det är eller?!
Jag kan förstå om ni som läster detta här kanske tycker det är lite flummigt men jag har ingen lust att lämna ut varken namn eller närmre detaljer om detta, så antingen står ni ut med att det är flummigt eller take a hike!

När jag blir besviken så blir jag besviken, chansen att jag någonsin skulle glömma att jag blev besviken är mycket mycket lite, jag är lite av en hard head så att säga. Eller rätt så mycket!
Men jag tycker inte att jag ska behöva försvara sättet jag reagera på när jag kände mig ignorerad.
Bli jävligt irriterad när jag får höra att jag gjort fel, o det är det som stör mig! För varför bryr jag mig, varför berör det mig när Mike tex tar upp det. Varför går jag direkt in i försvarsposition när jag hävdar att jag inte bryr mig?! Det är svårt psykologi, hahaha :) Nä men helt seriöst, jag har pratat mycket om detta här med både familj och vänner. Dom tycker olika. Det hjälper inte!  Men det är väl som mamma säger att ju äldre man blir ju mindre bryr man sig om små saker. Ibland är jag dötts säker på att jag gjort rätt, sen ibland så är det precis som en våg av hum som kommer över mig o jag tänker att man kan ju inte ha för många. Nä jag vet inte, jag har inte en jävla aning!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Du får försöka att fokusera på positiva saker som ger dig energi istället för att tänka på gammalt tråkigt. Livet är för kort för att grubblas bort. Skaka nu liv i din syster och gör nåt kul!!! Massor av pussar och kramar!! När jag kommer blir det svettigt för dig, vi ska besöka ALLA targets!!!:)

Postat av: Emma

du å jag är så himla lika. Blir åxå vansinnig när folk ska säga åt mej hur ja ska göra eller reagera. Ibland är de inte så lätt i att strunta i andras åsikter heller, speciellt inte om de sårar! Sen är man så jävla envis också, å de där med att man bryr sig, brukar ju (tyvärr) vara för att dom som påpekar något har rätt, iaf en liten del =) Samtidigt vill man ju helst ha stöd från sin nära ist för tillrättavisning! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback