Blommor och Protein.

Oh fy säger jag bara!

Igår åkte Mike och jag till the vitaminshop och köpte proteinpulver.
Ja vet, ja vet då tänker ni omg vad gör hon, men det ska jag berätta. Jo det är såhär att jag vill bygga muskler, nu snackar vi inte bodybuilding muskler utan en snygg figur. Om man vill bygga muskler ska du få i dig 2g protein per kg du väger och det finns inte en chans att jag kan få i mig så mycket protein utan hjälp. Jag äter ägg varje dag och vi äter till 90% alltid något slags kött till middag, men ändå är det omöjligt. Så vi köpte ett proteinpulver som ger dig 25g protein per serving. Jag planerar att dricka 2-3 proteinshakes per dag villket kommer ge mig 75g protein och så resten kan jag äta mig till.
Ja o så kommer vi till Oh fy delen av detta inlägg! Jag fick välja smak på proteinpulvret så jag valde chokladsmak, för jag tänkte att det skulle smaka som O'boy, NOT!!
Jag drack min första shake precis och jag höll på att kräka, det va vidrigt...
Jag måste nog komma på något sätt som smaka bättre, tror jag ska prova med mjölk istället för vatten nästa gång. Sen köpte jag mina glukosamin piller, dom har jag tagit i många år men när jag flytta hem till Sverige i Januari så kändes mina knän bra så jag sluta äta dom, men nu när jag har börjat träna igen så känner jag av smärta i dom, så jag köpte en ny burk. För er som inte vet vad glukosamin är så är det ett socker(glukos) som kroppen bildar och som har betydelse för brosk och senor. Och tabletterna lindrar besvär vi reumatism och artros(ledförslitningar) villket då är mitt problem.



Och så till något helt annat, Idag regnar det jippi! Då tycker jag om att titta på mina blommor, jag älskar verkligen blommor. Jag blir så himla ledsen när dom vissnar, vill liksom inte ha en massa krukväxter överallt så jag köper buketter och dom vissnar lixom efter en vecka. Jag har ju mina orchideer med dom blommar ju inte året om tyvärr. När Mike och jag flyttar till hus ska jag ha en trädgård med en massa blommor, blommor överallt :)



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback