Stadat, malat, stadat, malat o sa har jag forsovit mig!

Hej,
Nu ar det langesen jag skrivit och anledningen ar att jag har haft sa mycket att gora och jag har inte haft en sekund att skriva. Men nu har jag en liten stund over medans mina handukar tvattas.
Och vart ska jag borja, forra tisdagen sa skrev vi pa kontraktet till lgh, sa nu ar den var :)
Sedan dess har vi stadat o stadat o stadat lite till, jag har aldrig skadat en sadan svinstia i mitt liv. Paret som bodde dar innan oss bodde dar i ca 5 ar o dom han inte ha stadat dom senaste 3 aren kan jag lova. Jag kar skurat koksluckor med starka rengoringsmedel o tandborste. Jag har skrubbat i sonder mina fingertoppar for att fa spis o micron ren o jag har fatt ont i ryggen for att jag har fatt sta dubbelvikt for att fa flackten ren. Det ar ackligt o det ar tidskravande. Jag visste att vi skulle behova stada men inte sa har mycket. Man vill lixom bara flytta in o borja dekorera. I tisdags skulle vi fa varat bedroom set, dom skulle levereras mellan 7.20-10.20 dagen innan hade jag o Mike varit i lgh till 1 pa natten o malat fardigt fonster o lister, sa vi va helt utmattade. Vi hade sagt att vi skulle kora har i fran vid strax innan 7 sa vi kunnde komma en stund innan o dammsuga sovrummet innan moblerna kom, jo tjena! Morgonen da moblerna ska levereras vaknar vi av att Mikes mamma knackar pa dorren o sager nar ska era mobler komma, jag flyger upp ur sangen o skriker shit vi har forsovit oss kl ar 8, strax dar efter ringer Mikes mob o det ar leverans killarna o dom ar vid lgh. Det tar ca 15 min att kora till var lgh fran Mikes foraldrars hus, men vid 8 tiden ar det en massa trafik pga att alla barn ska till skolan. Men Mike sager vi ar dar om 10 min o jag bara tanker hur ska det ga till, vi kastar oss i bilen o gasar ivag, o sjalvklart fastnar vi i trafken, efter en kvart ringer hans mob igen o killarna undrar vart vi blir av. Jag bara tanker dom kommer sticka o ta vara mobler med sig. Nar vi kommer ur trafiken sa lagger Mike plattan i mattan o vi kommer till lgh, dar slapper han av mig i farten bokstavligt talat o jag kastar mig ut o springer till dorren, o ber sa mycket om ursakt medans Mike kor o tar ut pengar sa vi kan ge dom dricks. Jag har aldrig i mitt liv forsovt mig, men nagongang ska ju va den forsta. Vi har aven kort land o rike runt for att hitta allt vi behover for att komma igang i lgh, det ar sa mycket man behover o man glommer ju tydligen alltid att kopa nat sa man far aka tillbaka. Det ar aven valdigt tidskravande att shoppa med Mike o alla ni som kanner honom vet vad jag menar. Vi har aven hunnit med att kora till ikea tva ganger for att inhandla lakan eftersom amerikanarna inte fattar konceptet paslakan. Jag menar hur javla svart kan det va, det ar ett paslakan, Men men!
Forra helgen hade vi aven varan forlovningsfest o bilder kommer. Har dom pa min svenska dator o den ar inte riktigt pa humor just nu. Men tillbaka till lgh, sa tanken ar att vi ska flytta in i morgon eftersom va fatt sangmoblerna. I helgen ska vi aven mala hallen, vardagsrummet o matrummet, sa det blir kul, NOT! Det ska bli sa skont nar allt ar klart, ar skit trott pa att komma till lgh o bara kanna blaa ska jag bo har, det ar stokigt o smutsigt o det kanns som ett tomt skal. Jag menar, jag vet ju om att det kommer bli klart, men det ar svart att kanna sig hemma o gora detta till ens hem nar det ser ut som en byggnadsarbetsplats. Och det kommer aldrig bli rent forren vi ar klara med malandet. Jag stadar den forbannade koksvasken 25 ganger om dagen o sa kommer Mikes pappa med sitt malar skit o skitar ner hela javla vasken igen. O nar man tvattar handerna behover man inte stanga av kranen med hela handen nar den ar rent blott for da far man flackar pa hela kranen, men tydligen fattar inte alla manniskor det. O nar man varit pa toaletten behover man inte tvatta handerna sa det stanker vatten i hela badrummet men manniskor verkar inte forsta det heller. Na nu ska jag ta o vika mina el ja vara fina handukar som jag precis tvattat o sen maste jag kora o hamta Mike vid taget o sen ska va aka o kopa persiener, ja ni horde ratt. Jag hatar dom men Mike ska tvunget ha dom. men jag ska forsoka att ladda upp lite bilder fran var fest o fran byggnadsarbetsplatsen inom kort :)

Saknar er( mammis o pappis)

Kramar

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: pappis

Hör att det är ett körit schema du har men det blir super fint när du är klar. Puss

Postat av: pappis

Skulle bara säga att jag saknar dig och Sanna också. Puss igen.

Postat av: Sofie

Mm visst kommer det bli fin, men det ar saa drygt!

Vill bara ha allt nu o flytta in. :)



Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback