Onsdag..

Hey alla,
Klockan ar nu 6pm har over atlanten o jag har redan borjat gaspa.
Anledningen till att jag skriver utan dom svenska bokstaverna ar for att jag anvander Mikes dator for jag har inte hunnit leta upp min adaptor. Dom senaste dagarna har varit mycket hektiska o det ar darfor jag inte har uppdaterat bloggen. Men nu har jag tid, for Mike tittar pa nagon trakig film pa tv. Okey sa i lordags morse borja min fard tillbaka, Mamma o Pappa korde mig till kastrup 5.30, vi hade inte kommit mer an till staffanstorp sa fick jag be pappa stanna for jag va tvungen att gora nr2 i panik. Vi branner in pa statoil o jag flyr in pa dass, nar jag sitter dar tanker jag shiit jag maste spy, det va bara till att vanda ande o krak, krak!
Vi begav oss igen o jag bara grat o grat. Nar vi val va framme va Helena med fam redan dar. Vi checkade in o skulle ga o betala for var ena vaska nar jag kanner bubbel bubbel i magen igen, jag sager till Helena att jag kommer snart igen, sa det va bara att ga in pa dass o spy igen. Sen va det dax att saga hejda. usch sager jag bara, det va det varsta jag varit med om, jag bara grat o grat tills jag inte kunde andas langre. Nar vi sen har gatt igenom securityn sager Helena sott som hon ar -Sofie, nu tar jag din vaska, for tydligen andades jag sa tungt att Helena trodde jag skulle fa en hjartinfarkt. Na men skamt o sido, jag vet inte hur panik angest ska kannas men om det inte kanns sa sa vet jag inte vad det va jag hade. Fast jag saknar mammis o pappis sa ar jag glad att det ar over o att jag aldrig mer behover saga hejda pa det sattet, for jag hade nog fatt en hjartinfarkt. Okey, sa 8.40 gick flyget till Dusseldorff, o det gick bra. I Dusseldorff forsokte jag ata lite men det gick inte sa bra. Helena tugga for glatta livet, hahaha! Sen gick vi till var gate dar vart flyg till JFK airport skulle ga 13.30. Jo tjena, men min tur nar det kommer till dom javla flygplanen sa var planet forsenat. Mer an en timme forsenat 14.50 tog vi av, o my god, himmlen va rent svart i Tyskland sa nar vi lyfter trodde bade jag o Helena att vi skulle do, det skaka sa till den milda grad att jag idag ar mycket forvanad att jag inte spydde. Det va turbulden under hela flygningen vilket jag aldrig har varit med om, men det va det. 16.00 amerikansk tid*22.00 svensk tid* landade vi antligen pa JFK, da va det dags for tullen o for alla som landat pa Newark flygplats vet hur fruktansvart lang tid det tar att komma igenom. Men tydligen sa ar det inte lika manga som landar pa JFK, for vi knalla bokstavligen igenom. Nar jag kommit igenom va jag tvungen att ga till security kontoret, sa jag tankte jaja nu kommer det, men nej dom tog mina papper o mitt visum o inom fem minuter va jag fardig stamplad o jag va inslappt i landet. Vi gick mot vaskorna o jag bad en tyst bon att dom bada hade klarat sig over atlanten o det hade dom. Vi gick igenom dorrarna o dar stod Mike o Anthony med blommor :)
Vi hade klarat resan over o vi va antligen framme. Vi korde o slappte av Helena O Anthony o sen fortsatte vi hem till Mike, det kandes sa konstigt att sitta dar i bilen med honom o va pa vag hem till han. Nar vi kom hem till han sa jag hej till hans foraldrar. Tva timmar senare sov jag pa soffan, hahaha!
I sondags vaknade jag redan kvart over fem forsta gangen men lyckades somna om till 8. Den dagen gjorde vi inte sa mycket mer an att kopa lite saker som jag behovde. I mandags hangde vi oxa mast hemma hos Mike for jag va fortfarande lite jetlagd, vi akte dock o fixade varat marrige license. Sen pa kvallen sa akte vi in till Manhattan for att ga pa resturang for Mikes syster fyllde 22, vi gick pa nagon resturang nere i soho o sa at vi dessert i little italy. Det va en trevlig kvall, men sen pa hemvagen blev jag lite nedstamd, det ar val sa nar man har det trevligt med nagonannas familj o det gar upp for en att man saknar sin egen, for fast Mikes familj behandlar mig som om jag vore en av dom sa kommer det aldrig bli det samma som ens egen. Igar va vi pa ikea med Helena o Anthony, men vi kopte inget eftersom vi inte fatt var lagenhet an o vi har inte riktigt bestamt fargerna vi ska mala om med. Sen efter ikea akte vi o at lunch o hamtade upp min ring som jag fatt forminskad o putsad :) Sen akte vi o registrerade oss pa Bed, Bath & Beyond, vilket da innebar att man gar runt med en san bip grej o scannar allt man vill ha o sen gasterna pa var forlovningsfest kan da ga in o kolla pa deras hemsida vad vi har scannat. Efter det akte vi hem o registrerade lite saker pa deras hemsida. Idag har vi gjort i princip samma sak, hahaha. Vi akte forst till dar man fornyar sitt korkort o herregud jag trodde jag skulle do, dom tvinga en att sta utanfor i en ko nar det va 40 grader o stekande sol. Jag holl pa att fullkomligen avlida. Tillsist slappte dom in oss o thank god for AC, dar inne fick vi sen sitta i en timme o vanta pa nagot som tog tva minuter. Sen akte vi till Bed, Bath & Beyond o registrera lite till o sen akte vi till target sa jag kunde kopa trosor :) el grannypanies som Mike kalla dom. Och nu sitter jag har o tittar pa nat skit pa tv. Ikvall ska vi nog inte gora sa mycket vad jag vet eftersom Mike borjar jobba imorgon igen o jag maste kora o lamna han vid taget i morgonbitti sa jag kan ha bilen. For Helena o jag maste kora o hamta vara marrige license. Na detta blev ett langt inlagg, men jag skriver mer i morgonkvall om det hander nagot kul, ahhaha!
Men ha det bra alla dar hemma, saknar er massor!

Puss o kram pa er <3

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sofia

Heeej Sofie! Fjuh vilken trip det måste ha varit men du klarade det :) Härligt! Herregud nu ska ni snart gifta er också det händer grejer över atlanten ;) Jag saknar dig jätte mycket på jobbet för gud vad vi har haft kul där i sommar.. idag slutade catta också så nu är jag ensam kvar med di gamle ;) Ingen värme har vi heller ju sviiin kallt nu på nätterna och mornarna, mätte upp 15 grader på ett av pensionärernas rum igår. Skönt att ni har det liiite varmare iallafall, vill också ha 40 grader och stekande sol.. Yumii! ;) Ha en superduper skön helg och ladda nu upp inför giftemålet på tisdag! Tänker på er hälsa Helena! Puss o Kram

Postat av: Pappis

Herregud det var ju en hel roman.....



Puss Puss

Postat av: Mamma

Du ska se att det kommer att bli bra!Er lägenhet ska snart pimpas med IKEA prylar när jag väl kommer!:) PUSS:)

Postat av: cilla

herrej-vlar vilken resa men det var starkt av dig att palla med den, jag kan se och känna lite grand av din ångest för jag har haft en liknaden grej på väg till canada en gång, usch och fy!!! men annars låter det som allt är bra och det registreras för fullt ha ha ha!! kram på er =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback