Random

Tja,
Det har inte hänt för mycket i mitt liv sen igår, hahaha!
Fick precis veta att mamma o pappa har nu skickat mitt paket med en massa svenska godsaker, väldigt exciting!
I morgon ska jag o Mike ut o äta med det nygifta paret, vi ska till en restaurang i Hoboken. Det va tydligen en tysk restaurang villket fick mig till att inte va så exalterad, men sen påminde Mike mig om schnitzel o då blev jag genast lite gladare. Så det ska nog bli kul, det va ju ett tag sen vi sågs, visst vi sågs på bröllopet men då va där så mycket annat folk, är ju van att träffa Helena typ varje dag, men sen vi flyttat så har det inte blivit så mycket o jag saknar henne!

Igår lagade jag en av mina första maträtter som faktiskt lyckats utan att bli alldeles för salt eller färgen av en kolbit.
Ostgratinerade äppelkotletter hette det ;)
Man steker fläskotletter o lägger dom på en skiva äpple i en form, sen en massa ost på o sen skjuts in i ugnen.
Det va faktiskt gott tyckte jag, Mike som då uppför sig som en brud o tycker då tydligen inte om fläskotletter för där är för mycket fett på. Så han satt o gnällde o skar bort typ halva kotletten, MES! Så idag ska jag äta kotletten som blev över o så få jag väl steka lite kycklingfileer till han, så han får sin smalmat!

Nä men här kommer lite random pics :)


Precis utaför vår lgh.

Vår dörr, hehe!

Vår bakdörr o vår lilla "uteplats"

Bakom lghen, man kan parkeringsplatsen.

Vår "baksida"

Bakdörren igen :)

Min lyckade middag :)

Vad tycker ni om mina nya rosabandet diskhandskar ;)

Mike vill inte synas på bild när han sätter ihopa sitt skrivbord :)

Men jag lyckades få han ändå, mohaha!

Jag har blivit helt beroende av Goldfish crackers ;) Mums!

Nä nu ska jag plocka undan lite så det ser ut som jag gjort något när Mike kommer hem :)
Saknar er alla där hemma!
Puss Puss

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

Det ser ju ut nästan som hemma runt huset!! Jag menar lika mycket löv nu på hösten:)

Maten såg hur mumsig ut som helst,hälsa Mike att kotletter är INTE fett!:)

Postat av: Sofie

Här är skit mycket löv, men dom va o blåste dom här om dagen, men där är lika mycket nu igen. Haha det ska jag hälsa honom! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback